reklama

Prečo nie je titul csC?

A možno by bolo po probléme...csC.-celkom slušná Cigánka. Už niekoľkokrát som chcela písať na inú tému, ako Cigáni, Gadžovia, gayovia... Vždy je to rovnaké - impulz, potom titulok a už to ide.Písmenká pribúdajú. Potom si to prečítam a, olalá- opäť je to tu... Úplne niečo iné, než som chcela písať. Moje písmenká sú z môjho života, nič vymyslené, žiadna fikcia. Realita. Sú o mne a o tom, ako vnímam veci okolo seba. Verte, nie je ľahké odokryť dušu, nechať si ľudí vojsť pod kožu....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (34)

Vôbec mi nejde o to, aby zrazu všetci začali ochraňovať Cigánov a pomáhať im....Ani nechcem žiadne privilégiá. Nechcem ľútosť, že to mám ťažké... Ani "argumenty" typu:

"Vieš, keď ľudia majú zlé skúsenosti s Cigánmi..."

" ...no nedaj si pozor, keď ma minule čierny okradol..."

"...mne nevadia tí normálni Cigáni..."

" ... 90% Cigánov je neprispôsobivých..."

O čo mi teda ide?

Aby som nebola občiankou len preto, lebo mám na to papiere... Chcem sa tak aj cítiť....

Napríklad ísť do obchodu a kupovať (sama), nie s predavačkou za pätami... Že chráni seba? Pred zlodejmi? Dobre robí! Ale prečo chodí po MNE? Žeby som smrdela? Bola špinavá? Neupravená? Nenašminkovaná? Nič z toho...Som len na jej vkus príliš "potenciálna". A keďže čert nikdy nespí....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže Janette, o ČO Ti vlastne ide?

Chcem veriť, že nie je všetko stratené... Že môžem veriť tým pár percentám Gadžov, s ktorými nemám osobné, zlé skúsenosti. Že je takých normálnych viac. Len ich treba nájsť...

Chcem veriť tomu, že keď dovolím ľuďom nahliadnuť za MÚR, ktorý delí Cigánov a Gadžov, pomôžem svojim deťom a najbližším, aj sebe a môjmu priateľovi.

Chcem veriť, že donútim ľudí svojimi písmenkami premýšľať nad vecami, ktoré doteraz nevnímali, nevideli...

A tiež chcem veriť tomu, že na to nebudem potrebovať na prvý pohľad viditeľné označenie csC. Janette Maziniová

Janette Maziniová

Janette Maziniová

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Ľudia o mne tvrdia, že v telefóne vyzerám vyššia....:-). Zoznam autorových rubrík:  z môjho životaTimkoo nás...ľudia okolo mňaBuď BIG B/SSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu